Etiketter

,

Ibland njuter jag av andras död.

Som idag då jag fick vänta i flera timmar innan Den lyxiga kom hem för att ta sig an de tre fästingar som frallan hade på sig. För övrigt hennes första tre och jag vet att det inget är att skryta med! Vissa hundar får fästingar bara de sticker nosen utanför dörren.

Den lyxiga greppar dem allihop utan att blinka. Hon som (nästan) skriker högre än mig då en spindel är i närheten. Men fästingar bekommer henne inte alls.

Hon tar var och en i tur och ordning ut, och krossar dem mellan två stenar. Jag vet inte alls vad jag tänkte på då jag föreslog vatten med diskmedel?! Nä, ond och bråd död är det enda rätta mot detta kryp. Helt rätt.

Heja Den lyxiga säger jag bara!!

                                       …och från och med nu så har frallan utegångsförbud tills i oktober!

