Etiketter

, ,

Jag, och min långväga syster ifrån, skulle panta åt gudmor Ulla. Vi stod efter paret i kön som hade en hel svart sopsäck att panta. Det gick ändå undan för de teamworkade genom att den ene räckte över pantet och den andre stoppade i. Naturligtvis så protesterade automaten efter en stund! Det ljuder ett larm genom hela den lilla affären och en man kommer springande för att ordna upp det hela. Vilket han också smidigt och lätt gör. MEN en man bakom oss han ”frågar”

Har du lagat nu så vi kan panta? sur som han var gubbfan så svarade ingen. Varpå han tar till ordet igen

Svarar du mig inte? Jag frågade om du lagat det nu så vi kan fortsätta här?? Va? Va? Va? nu får den sure gubbfan i alla fall min och min systers uppmärksamhet. Jag hinner knappt öppna munnen utan min syster som står närmast blir den som ryter ifrån, fast ändå på ett lugnt och lite översittande sätt. Ja, till en början i alla fall. Min syster påtalar att han som är pensionär väl inte har så fasligt bråttom och det ser han väl att maskinen fungerar igen. Gubbfan menar på att han inte blev pensionär för att stå här i kön!

Sen var det igång. Jädrans gubbe säger jag som har mage att vara så otrevlig i en affär!

Men svar på tal, det kan jag lova att han fick! Man får inte bete sig hur som helst.

