Etiketter

Jag måste måste sluta säga till folk runt omkring mig att Det är åldern det beror på när de glömmer saker. Det är ju så jädrans dumt att säga så. Emellanåt säger andra det till mig också. Det låter ju oskyldigt och lite småtrevligt när man säger det samtidigt som man antingen brister ut i bubblande skratt eller endast ett nöjt flin. Men är det det egentligen?

 

 

 

 

Snart är vi ju alla där på riktigt och då kanske det inte är så himla kul, när vi på fullaste allvar stoppar in en sko i kylskåpet eller något annat som inte alls hör hemma där vi stoppar det. Vi fattar ingenting idag varför vi gjorde just detta och vi kommer att förstå ännu mindre om några år. Fråga samma fråga tjugo gånger och glömma ansikten från en sekund till en annan. Nä, jag måste skärpa mig. Jag sa det ju senast idag Det är åldern det beror på och ju mer jag tänker på det desto mer besviken blir jag på mig själv att jag säger såhär.

Alla som har eller haft någon i sin närhet som är lite extra glömsk vet hur roligt det är i början, nästan snudd på gulligt, vilket ganska snabbt går över i besvikelse över glömskan och sedan ledsamhet att det kan bli just så.

