Etiketter

Ok, men då poppar jag själv. Jag kan faktiskt. Jag har gjort det förut! sonen stegar bestämt mot köket. Jag efter. Vi har trots allt gasspis och han är ju inte direkt van vid att tända den själv. Du vet, jag har gjort det här förut. Poppat popcorn.

Han tar fram den lagom stora kastrullen. Frågar var oljan är när han öppnar skafferiet. Jag pekar på kylskåpet. Han börjar hälla i. Tittar frågande på mig. Lite till. Han häller i lite till. Han tar fram popcornen och häller i några. Några till. I alla fall så det täcker botten. Men du hade ju gjort detta förut sa du ju? Han häller i så det täcker botten.

Ok. Vilken platta? frågar sonen. Hur tänder jag? frågar sonen. Ja, du måste vrida runt och hålla inne. Huka dig lite så du ser gasen. Räkna till fyra och släpp sedan vredet.

Då förstår jag.

M I K R O P O P C O R N !!!!

