Etiketter

På morgonen hade han suttit lite så där hukad i soffan på sitt rum. Sonen. Jag frågade om han frös och det svarade han att han gjorde. I nästa andetag så viskade han fram att han var på väg att bli hes. Lite ont i halsen hade han också.

Hm, tänkte jag. Han är snart fjorton och tror att jag ska gå på den lätte.

Friskis&Svettis stod på schemat med klassen och det var väl ingen höjdare såklart. Därav heshet och ont i hals.
När vi sågs senare på kvällen så frågade jag hur besöket varit.

Absolut värsta dagen i hela åttan! fick jag till svar. Vi gjorde typ två armhävningar. Sen sprang vi runt några varv. Sen stod tränaren i mitten och arobade. Vi skulle göra samma sak. Det var det bara våra lärare som kunde! Urtråkigt och inte det minsta jobbigt.

Ok. Värsta dagen i åttan är över och likaså det hesa och onda i halsen.

