Etiketter

…heter veckans Fototriss. Jag tänkte inte alls vara med denna omgång för det är så oerhört grått och trist här i Götet just nu. Synd att tävlingen inte var för två veckor sedan för då var det så oerhört fint. Alla gula oranga löv som fyllde träd och skogsstigar.

Men så kommer dimman smygande och där i dimman har jag fångat mina tre trissande bidrag.

Foto nr 1 talar för sig själv. Vilken kväll. Att ta en promenad med hunden är lite spökligt mystikt. Tystnaden är som ett lock över stadsdelen.

Foto nr 2 tycker jag är fin. Samma kväll. Samma stadsdel. Samma mystik och tystnad.

Foto nr 3. Jag blev alldeles stum. Så här ser det ut i luften där jag vandrar omkring. Jag ser det först då jag fotar utan blixt. Så häftigt att jag gick från blixt till icke blixt länge. För en förbipasserande skulle det hela sett väldigt komiskt ut. Där jag gick och fotade rätt ut i luften bara. Men det kändes som om jag var ensam i hela världen. I gatlyktornas svaga sken.

 

 

