Etiketter

 

 

Jag har en jacka som har fyrkantiga knappar. De är något slipade i hörnen men ändå förbannat svåra att knäppa upp. Detta har irriterat mig en tid. Så jag tog mig till KnappKarlsson för att inhandla andra knappar. Väldigt runda sådana.

Knappkarlsson är den enda butiken i Göteborg kan jag tro som har detta gammaldags system med pappersnummerbrickor, som hänger på en spik på väggen? Kanske i hela landet?

Den som ej har besökt KnappKarlsson bör göra det. Det är knappar högt och lågt. Bakom dig, framför dig. Noga och fint arrangerat. En helt fantastisk liten butik! Det finns knappar där för alla tillfällen. I alla färger och varianter.

En helt makalöst ställe helt enkelt. Det är som att stiga in i en sagobok. In från myllret därutanför, in till en tyst och lugn butik.

Såklart hittade jag knappar till mig som passade. Servicen är oklanderlig och det känns nästan lite högtidligt att köpa knappar.

 

 

