Etiketter

Idag är jag glad att jag bor i Göteborg. Bilbrändernas stad. Vindens stad. Översvämningarnas stad. Sveriges andra stad. Även om jag emellanåt kan undra var alla människor i denna Sveriges andra största stad är?.

Idag är jag nöjd över att jag inte bor i Malmö. Sveriges tredje största stad. Staden nära havet, precis som de andra två största städerna. Staden där de med skjutvapen nu skjuter med sina blodiga händer. De som inte vill, eller kan, vara delaktiga i det dagliga arbetet. Som av någon anledning hamnat vid sidan om.

Idag ser jag på TV hur människorna samlas ute på torget för att skrika ut sin förtvivlan över det som händer i deras stad. I staden nära bron. Nära bron där män i uniform inte ser det vita mjuka och det svarta hårda som med listighet smugglas in i vårt land.

Jag hoppas att de där uppe ser, hör, lyssnar, fördelar, aktiverar och framför allt agerar. Inte enbart för malmöiternas skull utan för allas vår skull.

Det som är på modet har en tendens till att sprida sig. Så även bilbränder och våld.

