Etiketter

Idag höjer västtrafik månadskorten. Det nya priset är 475 kronor. Det är väl ok antar jag samtidigt som jag ändå överväger att köpa P-kort på jobbets parkering för 400 kronor, i månaden.

Jag har ju numera en så liten och billig bil i drift så det skulle inte kosta mig många kronor i bensin in till city. Och tänk vad skönt att slippa vänta på bussen på morgonen och sedan då man ska hem efter jobbet. Jag kan till och med spara tid! Kan åka hemifrån senare på morgonen och även komma hem snabbare.

Undrar om fler tänker som jag?

Ryktet säger att man ska kunna ha månadskortet i sin mobil framigenom. Det låter ju som en strålande idé. Men då borde ju snarare en sänkning av månadskorten vara i sin ordning? Plast och arbetskraft sparas in.

Ur miljösynpunkt så är det väl toppen att så många som möjligt åker kollektivt. Fler som åker = fler bussar. Eller?

 

 

