Etiketter

Så började jag igen då, efter att ha haft ett långt uppehåll. Ända sedan vecka 43 för att vara mer exakt. Ändå; -0,2! Smått otroligt med allt det onödiga som jag tidvis fullständigt vräkt i mig.

Jag gick ifrån mina torsdagar och gick helt sonika till invägning i måndags. Kvinnan som höll i själva vägningen såg menande på mig och sa Vi har väntat på dig. Och visst är det precis vad jag behöver höra. Rätt på bara. En rejäl spark i ändan. Press, det är det jag behöver.

Här delades inga glaskulor ut minsann, för 3kilos viktnedgång. Istället frågade hon vem som skulle få en stjärna till nästa möte? Det blev ganska så tyst och då jag själv tyckte jag väl var värd en stjärna redan nu för min prestation så var jag ju tvungen att göra min röst hörd. Annars vill jag mest inte synas, utan bli ett med min stol. Liksom smälta in i inredningen.

Så nu vet ni. Jag är på det igen. Ingen mer Frödinge kladdkaka här inte. Den firade vi upp tillsammans med en påse nötmix dagen innan invägning. Inga lockelser får finnas i skåpen. De små marschmallowsen fick ligga kvar, då de enbart duger till muffinsbak. Och det, har jag inga planer på att baka.

Hur det stavas?

v   i   k   t   v   ä   k   t   a   r   n   a

