Etiketter

Tack Cicci realisten. Tack! verkligen tack! Nåja… here it goes.

1) Vad gjorde du för 10 år sedan?
Öh, hm, Jo, det var det året som jag allvarligt trodde att jag skulle dö. Jag fick en propp i benet. Vilket det senare visade sig att jag även har genetiska anlag för. 3-4 % av befolkningen har detta anlag. Satt i väntrummet och hade dödsångest i väntan på läkaren. Fick äta Waran i ett halvår.

2) Vad gjorde du för 1 år sedan?
Ja, då satt jag där, liksom nu, och drömde mig bort till varmare breddgrader. Samma jobb, samma boende, samma barn. Lite ångest över hundköpet några månader tidigare, när barna är större och klarar sig själva då går jag och skaffar mig en hund… Hm.

3) Fem snacks du gillar?
Popcorn, majschips, saltade cashewnötter, jordnötsbågar och

cheez_cruncherz_250gr__Jpg150dpi

4) Fem sånger du kan hela texten till?
Heaven – Bryan Adams, Party girl – U2, Alice – Sisters of mercy, Änglamark – Evert Taube. Pride – U2.

5) Fem saker du skulle göra om du blev miljonär?
Köpa mig en Toyota RAV 4. Ta tjänstledigt ett år och resa exakt dit jag känner för. Öppna ett litet café med blåblommigt porslin och olika stolar. Sätta in pengar till tonåringarna så de kan ha det bekymmersfritt ett bra tag då de flyttar hemifrån. Lösa mina lån på huset såklart.

6) Fem dåliga vanor?
Jag har inga skulle jag spontant vilja säga. Dock är jag väl medveten om min förmåga att ständigt avbryta den som talar. Biter mig ständigt i tungan för detta. Bra på ansikten – dålig på att komma ihåg namn. Går frågan till mina barn kan de säkerligen komma på några fler svar på denna fråga…

7) Fem saker du gillar att göra?
Gå på en bra konsert. Befinna mig i London och göra vad som helst. Gå i skogen och hitta värsta kantarellstället. Möblera. Läsa i min sköna säng tills ögonen faller ihop utan att jag märker det.

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Äkta päls. Joggingbyxor utanför ytterdörren. Tubstrumpor. Hårturban. En långkjol i manschester.

9) Fem favoritleksaker.
Datorn. Mobilen. Ramar. Dricksglas. Tallrikar.
10) Tio personer som jag vill ge den här utmaningen till.                              Åhnej, jag känner ju inte så många.

