Etiketter

Jag är inne på min andra semestervecka nu. Nyss hemkommen från en veckas semester på Kreta. Jag har läst ut tre böcker; Hungerspelen, En dag och Kommer aldrig mer igen. Jag rekommenderar Hungerspelen som faktiskt är den klart bästa bok jag läst sedan Vindens skugga. Tydligen går den på bio nu och då jag lyckats med konststycket att få Den lyxiga att läsa just denna bok så ska vi gå och se den tillsammans. Det ser jag fram emot. Hur man sedan kan skriva en så bra, och rolig bok, som En dag men avsluta den på ett så fruktansvärt tråkigt sätt gör mig så arg att jag funderar på att skriva till David Nicholls och be att han skriver om boken!

Jag har fått några myggbett som kliar. Mina gråa hårstrån blir allt svårare att tona. Toningen vill liksom inte sitta kvar. Kan iofs vara allt klor som är orsaken till detta?!

Mina tafatta försök att få till lite squash och gurka i min lilla odlingslott var totalt misslyckat. Det ville liksom inte ta sig. Och då jag aldrig riktigt kom till skott att plantera kryddor så gick jag även miste om en liten fin kryddodling i zinkbaljan.

Läste om kvinna i Gävle som är ihärdig i sin mördarsnigeljakt. En eloge till henne!! Tänk om vi skulle utlysa en Mördarsnigelns dag runt om i landet? Det vore något det. Kanske skulle vi då så småningom krympa beståndet av de hemska små hermafroditerna… På en given signal ger vi oss alla ut i parker, trädgårdar, skogen osv. Första gången som jag klippte en snigel mitt itu var det nära att jag kräktes. Men man vänjer sig och efter snigel nummer fyra kändes det ingenting!

Jag har än så länge inte lyssnat på en endaste sommarpratare men jag ska. Jag ska lyssna på alla. På nätet. Kanske i hängmattan?

Och Nej, poolen är inte framtagen i år. Ärren i gräsmattan är ännu kvar från förra året då den badades i hela en gång. Då var badtemperaturen uppe i nitton grader.

Och ni då? Vad har ni haft för er? Berätta något roligt!

