Etiketter

Bästa bästa gosedjuret, Liten kanin, är nu död. Inälvor av bomullsliknande ludd har flygit runt i hela huset de senaste dagarna. Liten fralla ville verkligen vara säker på att det inte skulle finnas någon återvändo. Jag hade ändå inte tänkt att sy ihop det lilla livet. Snarare dumpa den i papperskorgen. Nu har Liten kanins huvud särats ifrån den lilla trasiga kroppen. Kroppen är slängd men huvudet sparat. Som ett minne. Inte för att jag tror att den lilla frallan bryr sig. Hon har nu fått en liten Bambi att slita i stycken istället. Ifrån den där svarta sopsäcken ifrån vinden. Den med de yngres alla gamla gosedjur i. De som måste sparas. Men håller vi denna takten så lär de försvinna ett efter ett. Jag tror ingen blir ledsen för det. De har ju underhållit liten fralla i några dagar.

Jag måste sluta glömma böcker på min säng. De blir liksom inte utlästa då, utan söndertuggade och halvt uppätna…