Mina killar är fantastiska. Ja, de ställer upp. När som helst. Jag kommer dit. Frågar om de har tid med mig. Och självklart har de det. De visar in mig på kontoret. Frågar om jag vill ha något att dricka. Läsk? Kaffe? Sitter du bekvämt?

Det plaskar till bredvid mig. Jag vrider på huvudet. Se där, killarna har investerat i ett STORT akvarium. Med haj! Ja, lite hemtrevligt sådär. Jag petar naglarna. Tittar i en tidning. Ja, från Claes Olsson såklart. Dagens herrlektyr. Jag tittar på affischerna. Röda bilar med lättklädda brudar som ålar sig över motorhuven. Blonda. Plutande läppar. Antar att det är som det ska vara.

Jag hinner knappt blinka egentligen. Sen är det över. Gud, vad skönt. Nu känner jag det som om jag är hel igen.

Jag betalar. 200 spänn. Det är lite olika varje gång. Jag springer ju inte benen av mig här, men de känner ändå igen mig när jag kommer. Jag backar ut min bil som jag kört in mellan pelarna. Han vinkar. Jag vinkar. Jag kör hemåt. Nöjd.

Sommardäcken är på.

