I morgon ska jag julhandla.

Det är den enda dagen som jag har eftersom jag har skjutit upp detta julklappshandlande till nästan sista dagen. Jo visst har jag köpt några enstaka små klappar men inte så att jag känner mig klar.

Hela året har jag ändå haft på mig till detta. Jag vet att jag inte är ensam för om så vore skulle jag vandra allene på gatorna i morgon. Så kommer det inte att bli.

Jag kommer dra på mig varma kläder i morgon bitti och ta bussen in till city. Jag kommer att trängas med alla andra tusentals sena julshoppare. Jag kommer att vara lika varm och irriterad som dom och vi kommer säkerligen att sätta armbågarna i sidorna på varandra. Vi kommer inte att hålla höger och vänstertrafik på gatorna vilket annars göteborgare är ganska duktiga på. Jag liksom dom kommer att springa likt yra höns. I jakt på de perfekta julkapparna.

Jag behöver liksom mer tid på mig för denna helgs shopping. Ett år räcker tydligen inte. Dessutom vet jag av min egen erfarenhet att morgondagen kommer att bli dyr. Jag kommer ju även att handla till mig själv.  Det är samma visa varje år. Jag passar på att handla kläder och dofter till mig själv. För jag tycker jag kan få unna mig det. Så där i förbifarten liksom. Min Angel är slut och den är dyr. Jag funderar på den där doften som doftar som nytvättade lakan. Den skulle jag vilja ha. För att kunna spraya runt lite varstans.

Egenligen vill jag inte in till stan i morgon. Jag vill inte trängas med alla andra. Jag tappar sugen och inspiration. Trängseln på bussen hem sedan är inget jag heller ser framemot. Helst skulle jag vilja dimpa ned i soffan ett par timmar med en bra film.

