Etiketter

Jag har tinitus. Vet inte när jag fick det eller varför. Jag får det inte så ofta och när jag får det så vänder jag mig liksom om för att se var ljudet kommer ifrån. Tills jag inser att det kommer inifrån mig. Märkligt ljud. Det låter inte samma varje gång och det är svårt att beskriva hur det låter.

När man gör ett hörseltest så får man höra höga och låga toner. Så kan tinitus låta. En ton i taget avlöser varandra utan mellanrum.

Tinitus är som att lyssna på något slags testljud i örat. Mitt brukar vara några sekunder. Femton, kanske tjugo, sekunder. Sen är det över. Som om ingenting. Undrar om det låter samma för andra? Det lär jag aldrig få veta… Jag störs inte direkt av det. Det försvinner ju ganska så snabbt.

Men märkligt ändå, att detta tydliga ljud, dessa toner,  inte kan uppfattas av människor runtomkring, då jag själv hör det så högt och tydligt!

