Är jag den enda som ibland stannar upp och faktiskt häpnar över den teknik som finns oss tillhanda runt om?

Alla de olika kommunikationsmedel som oftast också är helt gratis!

Facebook, MSN, bloggar, chattsidor, datingsidor, youtube…

Tidningarna kan vi, än så länge, läsa helt gratis på nätet. Vi kan se på film, följa serier, se nyheter helt gratis.

Vi kan sälja saker på Tradera, e´bay och Blocket och för den servicen, att våra prylar kommer att synas för försäljning över hela världen, endast betala struntsummor i avgift.

Visst är det helt otroligt? Vilken teknik. Vi har den runt omkring oss hela hela dagarna så att vi blir lite blinda. Den ska bara finnas där. Det  ska bara vara. Vi tar för givet!

Mobiltelefonerna fascinerar. Hur mycket mer kan de komma på, funktionsmässigt, att trycka in i denna lilla manick? Som reagerar på ett litet kick och kopplar upp dig mot världen. Helt fantastiskt.

Datorn, hela den, är ju en helt otrolig maskin. Hur kan det vara möjligt, att jag kan sitta här hemma på min stol, i mitt Sverige, och kommunicera med en person i ett land långt långt härifrån och kommunikationen är direkt? Med bara någon sekunds fördröjning. Visst är det fantastiskt.

                    Jag upphör aldrig att fascineras!

Skrivet av annamis 7 april 2010 klockan 20:18
